Agrocultura és la revista de la producció agrària ecològica i l’agroecologia, amb articles sobre ramaderia, fructicultura, horta, energies renovables, extensius, notícies, novetats editorials i activitats d’agenda. Tot enfocat des del prisma de la divulgació de tècniques, mètodes i qualsevol altre aspecte que aporti elements per a desenvolupar una cultura i unes pràctiques sostenibles en el món rural, tant a nivell ecològic com econòmic.
La revista Agrocultura publica reportatges, articles tècnics, temes de biodiversitat agrícola, bioconstrucció i biojardineria, entrevistes, opinió, novetats editorials i propostes digitals. És el mitjà de comunicació de l’associació L’Era per dotar-nos d’eines per avançar en la producció ecològica i per oferir arguments que ens ajudin a reflexionar sobre el món rural i el paper que hi té la pagesia.
De periodicitat trimestral.
Guardonada amb el Premi Alimentació Ecològica i Biodiversitat 2008 concedit pel Ministerio de Agricultura y la Fundación Biodiversidad.
Paco Pérez y los hermanos Jover se lanzan en época de coronavirus con su versión del pollo a la brasa.
Entramos en Chickoa, el nuevo restaurante de Paco Pérez ubicado en el corazón del barrio barcelonés de Sant Antoni. Nos sentamos en la mesa número diecinueve, al fondo del restaurante, en un entorno desenfadado y acogedor, canalla pero honesto. Nos sorprendemos al ver la transparencia con la que los cocineros condimentan a los protagonistas: ¡los pollos!. Y es que ¿quién diría que el tradicional pollo a l’ast pueda dar tanto de sí? La apuesta de Paco Pérez y los hermanos Jover afirma el éxito de la simplicidad cuando se respeta la cocina fresca, pausada y tradicional. Y es que la nueva visión que aporta el premiado chef con cinco estrellas Michelin Paco Pérez nos ha entusiasmado.
El pollo de granja de l’Empordà es el ingrediente estrella de la propuesta de Paco Pérez, al que se mima con una mezcla de más de quince hierbas frescas y vinos de la zona norte del litoral catalán. «Un pollo asado al estilo Mediterráneo con la singularidad de hacerlo a la brasa, lo que le aporta matices diferentes.» Pero un grande de la alta cocina no se conforma y es que con el propósito de «dar versatilidad a todas las partes del pollo con un enfoque especial y divertido», Chickoa cuenta con una extensa carta: desde croquetas crujientes y cremosas hasta la focaccia aromática de masa madre pasando por la hamburguesa de contramuslo o unas alitas con personalidad y… picantes.
Sólo nos queda decir ¡bravo!. ¡Bravo! por aquellos valientes que se lanzan a emprender nuevos negocios a pesar de las circunstancias. ¡Bravo! por aquellos que respetando el producto tradicional crean platos tan tiernos y jugosos (no dejéis de probar el picantón cocinado al vacío y baja temperatura, a nosotros nos ha deslumbrado)
Programa de TV3 del Cuiner Marc Ribas
Sèrie de gastronomia, amor i comedia, dirigida per Isabel Coixet
Una docusèrie amb idea i direcció de Tana Collados que recorre els mercats de Catalunya.
Descobrim els “habitants” dels mercats municipals. Les seves històries, les seves relacions i els sentiments que els lliguen al mercat.
Programa de TV3 presentat per Marc Ribas en què competeixen diversos restaurants de tot Catalunya
“Joc de cartes” és un programa de TV3 presentat per Marc Ribas en què competeixen diversos restaurants de tot Catalunya. Cada setmana s’enfronten quatre restaurants de la mateixa zona i amb el mateix tipus de cuina. Els propietaris de cada restaurant són els jutges i han de valorar la competència, mentre Marc Ribas te el vot decisiu per determinar quin restaurant és el millor dels quatre.
Marc Ribas també és presentador del programa “Cuines” de TV3. Abans d’arribar a la televisió, el Marc va treballar als fogons de restaurants com Vitrium, Can Ferran, Capritx o Matís. Els dos últims amb estrella Michelin. Marc Ribas, aprofitant el seu coneixement i experiència a les cuines de grans restaurants, tindrà un paper destacat al llarg de cada entrega: serà el jutge que determinarà la classificació final i el guanyador.
Durant el concurs no només es tindrà en compte la proposta gastronòmica de cada establiment, sinó que també es valoraran l’espai, el servei, la cuina i el preu del restaurant. Aquest concurs és l’adaptació del format “My restaurant rocks”, un programa impulsat per Red Arrow International que ja s’ha adaptat a Itàlia, Alemanya i França.
El guanyador s’emportarà un premi de 5.000 euros per invertir en el seu propi local. A més, buscaran quin establiment participant és el més sostenible i el que fa un ús més eficient de l’aigua, per convertir-se en el guanyador del Segell Blau d’Agbar.
Els 12 guanyadors del Segell Blau d’Agbar tindran un paper fonamental en el darrer programa de la temporada, ja que es convertiran en jurat d’un gran àpat cuinat per tres escoles d’hostaleria que jugaran per ser la millor de Catalunya.
En aquesta tercera temporada la furgoneta del programa visitarà comarques catalanes que encara no havia trepitjat i s’endinsarà en la gastronomia local gràcies, com sempre, als restauradors de cada zona. Pujaran fins a la Vall d’Aran per conèixer l’oferta gastronòmica que hi ha a més de mil metres d’altitud. Creuaran el Port de la Bonaigua per arribar al Pallars i gaudir dels restaurants amb més encant del Sobirà i del Jussà. Viatjaran cap a Ponent, cap a l’Urgell, per conèixer els restaurants que hi ha terra endins, s’aturaran a l’altiplà de la Segarra i continuaran la ruta fins a la Ribera d’Ebre i la Terra Alta, comarques amb establiments a peu de carretera. Passaran per l’Alt Penedès, on 4 restaurants jugaran per ser el millor establiment a la terra del vi i del cava, i arribaran a Barcelona i la seva àrea metropolitana (l’Hospitalet i el Baix Llobregat) per conèixer restaurants que ofereixen des d’hamburgueses fins a menús de menys de 15 euros, passant per ofertes gastronòmiques de productes amb DO. Seguint la ruta, arribaran al Maresme, terra de pèsols i de bons restaurants que els treballen, i pujaran fins al Berguedà, on trobaran establiments en els quals podran menjar i descansar per seguir i recuperar forces i descobrir els restaurants amb més personalitat del Pla de l’Estany.
Dotze comarques, 48 restaurants, riures, plors, tensió, il·lusió, esforç, sacrifici, gastronomia i molt de rock&roll, per fer una temporada de “Joc de cartes” brutal!
“Joc de cartes” és una producció de TV3 en col·laboració amb Magnolia.
Revista digital de gastronomia y tendències culinaries del món. Articles de qualitat escrits pel periodista Enric Ribera Gabandé.
Web del programa de TV3 La Salut al Cistell, presentat per Marcel Gorgori.
Presentat pel Marcel Gorgori i la Màbel Martí, “La salut al cistell”, d’aproximadament 40 minuts, donarà a conèixer els productes de casa nostra i els productes que estan de temporada, així com també trucs de cuina i nutrició.
La Màbel Martí anirà a comprar diversos productes al mercat acompanyada per un personatge entès en gastronomia. A la cuina, el Marcel Gorgori i un convidat conegut combinaran productes per elaborar menús equilibrats. Amb l’ajuda de dos experts s’oferiran consells de cuina, receptes i maneres fàcils de seguir una dieta equilibrada.
A més, a cada programa acabarem parlant de salut, per saber com podem solucionar algunes situacions del nostre dia a dia amb una bona alimentació.
Programa televisiu sobre la gastronomia de les comarques del sud de Tarragona i del nord de Castelló Emisió per Canal TE, TVU i Nord.
Mira que bó! el nou programa de gastronomia de Televisió Ulldecona, Nord i Canal TE
La gastronomia de les nostres terres està d’enhorabona, un nou mitjà naix. A partir de la pròxima setmana podrem vore a les televisions de les nostres comarques (Canal TE, Nord i Televisió Ulldecona), Mira que bó!, un programa de gastronomia sobre els nostres productes, la nostra gent, diferents maneres de cuinar, étc. El programa té una duració aproximada de 30′ i és setmanal.
A més, no és només un programa de televisió, sinó que també és un referent gastronòmic de les nostres terres. Mitjançant la pàgina web www.miraquebo.com o les diferents xarxes socials com Facebook i Twitter, estaràs al dia de la informació culinària, podràs vore tots els programes i totes les receptes dels diferents llocs.
A més, disposa de la Guia Mira que bó! per saber on menjar les més apetitoses receptes. La web també compta amb una secció de noticies, on a part d’estar al dia del que es cuina, el popular bloc “Olleta de Verdures” també ens actualitzarà sobre els seus posts referents al món gastronòmic. En l’apartat de la música també compta amb un dels grups més arrelats d’aquesta zona, els ebrencs: Quico el Célio, el Noi i el Mut de Ferreries, que han elaborat expressament la cançó per a la capçalera del programa. Una capçalera que ha sigut editada per David Inlines, mitjançant les fotografies del llibre “La Cuina del Mercat de Vinaròs” de l’editorial Onada Edicions, on el prestigiòs cuiner Juanjo Roda ha elaborat autèntica cuina de mercat, i aquesta ha sigut fotografiada magistralment per Dani Mandrágora.
La gastronomia catalana forma part de la identitat de Catalunya i és un element de diferenciació i de gran interès turístic.
La cuina catalana és més que un cúmul d’experiències delicioses, s’ha convertit en un model gastronòmic a seguir. El món culinari ha girat la mirada cap als nostres fogons. Així ho acredita el guardó que va rebre Catalunya com a Regió Europea de la Gastronomia 2016, promogut pel Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació a través de Prodeca i el d’ Empresa i Coneixement , a través de l’ Agència Catalana de Turisme així com de moltes entitats de l’àmbit de l’agroalimentació i el turisme enogastronòmic.
La distinció volia destacar les diferents cultures alimentàries europees, estendre l’educació per a una alimentació saludable i sostenible, fomentar la innovació gastronòmica i en definitiva contribuir a una millor qualitat de vida de les persones.
A més a més, Catalunya Regió Europea de la Gastronomia 2016 tenia com a objectius posicionar el producte agroalimentari local com a exponent singular del territori i com a base d’una cuina que aporta un accent particular a la cultura; posicionar Catalunya pels seus productes, la seva cuina i com a destinació turística enogastronòmica.
TURALCAT és una confederació que es dedica a la promoció i difusió del turisme rural a Catalunya i a garantir el desenvolupament sostenible del medi rural.
La Confederació del Turisme Rural i l’Agroturisme de Catalunya (TURALCAT) treballa amb l’objectiu de contribuir a la viabilitat del turisme rural a Catalunya i garantir un desenvolupament sostenible del medi rural.
La confederació està formada per un total de tretze entitats associades, tant federacions com associacions, que es dediquen a la promoció dels allotjaments rurals catalans que les integren. Són establiments legalitzats que ofereixen un tracte personalitzat en allotjaments rurals tranquils i ben equipats, instal·lats en una edificació antiga (com a mínim anterior a 1959), bé rehabilitada i que ofereix contacte directe amb l’entorn rural català.
El diari dels vins catalans
veure'n més