Toni Falgueres, Gerent de l’establiment El Celler de Gelida

Inici>Notícies >La veu del sector >Toni Falgueres, Gerent de l’establiment El Celler de Gelida
1
  • Perspectives en la comercialització i el consum del cava

  • Toni Falgueres, Gerent de l’establiment El Celler de Gelida
  • La implantació del segell del Consell Regulador garantint el temps d’envelliment del producte (gran reserva o reserva) ha estat un fet que ha contribuït molt positivament a la percepció de qualitat del cava.

  • El cava ha anat millorant la seva imatge de producte de qualitat. Per altra banda el client d’una botiga especialitzada és coneixedor del cava i és cada cop més exigent amb el producte i el servei. Bàsicament hi ha tres tipus de consumidors de cava: un consumidor de diari, que busca qualitat i bon preu; un consumidor que cerca un producte de qualitat especial per a celebracions, i un consumidor que vol fer un obsequi. En aquest apartat el cava s’entén com a regal, i entra dins la categoria de productes de gamma alta i preu alt.

    En els darrers anys el consum s’ha recuperat. Aquest any 2008 en general s’han mantingut les vendes. Cal destacar però, que els caves de preu alt han baixat les vendes, mentre que els caves de preu mitja han augmentat. També destacaria que notem un canvi en el consum, en el sentit que abans es venia molt més cava a hostaleria, i  en canvi ara la venda majoritària ha derivat cap al consum domèstic.

    El contacte que tenim amb els nostres clients, a la botiga, ens demostra que cada cop hi ha més cultura del cava. El cava s’associa al territori català, i fins i tot cada cop que un client vol regalar un producte de la terra a una persona de fora de Catalunya, el cava és el producte escollit. D’aquesta manera, el propi client es converteix en un ambaixador del cava; hi ha molts catalans que són els primers ambaixadors d’aquest producte.

    Fora de l’estat espanyol el cava té la imatge d’un producte associat a un preu més econòmic, i paral·lelament de menys qualitat, que el xampany francès. Faig aquesta comparació perquè crec que és important a l’hora de pensar en el producte. Seria bo que el cava tingués les mateixes connotacions de prestigi, cultura, glamour i tradició històrica que els escumosos de la Champagne.

    Pel que fa a les noves tendències, hi ha algunes marques que estan fent noves propostes que cal destacar, com els caves dolços per a postres, nous cupatges varietals, o el condiment gastronòmic gelificat per menjar amb cullera d’Agustí Torelló. El cava rosat també ha fet una evolució molt positiva: el seu consum va arribar a ser insignificant, mentre que actualment  totes les marques han recuperat el cava rosat al seus catàlegs, més concretament a partir de permetre l’ús del raïm de Pinot Noir. Afegiria també la importància de la data; caldria incorporar i ressaltar la data de consum preferent de cada ampolla de cava per poder gaudir d’aquest producte en el seu moment de consum més òptim: això contribuïria a millorar la qualitat i el bon nom del cava.

    La implantació del segell del Consell Regulador garantint el temps d’envelliment del producte (gran reserva o reserva) ha estat un fet que ha contribuït molt positivament a la percepció de qualitat del cava. Caldria complementar-ho destacant en l’etiquetatge, tal com fan a França, si el producte està totalment processat per l’elaborador, des de la vinya fins al producte final, si ha passat per un procés negociant-elaborador (propietari que completa la seva producció amb la compra de matèria primera a altres viticultors), o bé si és un producte de cooperativa la qual és responsable total o parcialment els diferents processos d’elaboració.

    Hi ha molta feina a fer i alhora moltes oportunitats que hem de saber aprofitar per a promoure aquest excel·lent producte.

     

Enllaços:
Comentaris rebuts (0)
  • banner vols ser a gastroteca
  • amb distintiu
  • es temporada de
Notícies Gastroteca
No us perdeu cap esdeveniment
Registreu-vos al butlletí
Informeu-vos de les nostres novetats:
Xarxa gastroteca.cat
  • Facebook
  • youtube
  • flickr
  • twitter
Aplicatius mòbils
Aplicatius Mòbils
Una nova forma de connectar-se a gastroteca.cat
Mapa interactiu
 
Trobeu el que busqueu en el nostre mapa.