Tino Mora, president de l'Asssociació de Mercats Municipals de Catalunya

Inici>Notícies >La veu del sector >Tino Mora, president de l'Asssociació de Mercats Municipals de Catalunya
1
  • Quin paper tenen els mercats sedentaris en la comercialització de productes locals?

     

  • 30/07/2010
  • Tino Mora, president de l'Asssociació de Mercats Municipals de Catalunya
  • El comerç cada vegada s'ha d'especialitzar més. Cada mercat i producte local han de saber trobar el seu espai i algun aspecte que el diferenciï de la resta. I donar un tracte personalitzat al client com a tret diferencial  respecte les grans superfícies de comercialització que busquen altres valors com l'aspecte del producte, la seva duració i allargament del procés de maduració, el preu, en detriment de la qualitat i proximitat. Aquests dos últims punts són els més importants en l'oferta dels mercats locals a banda de l'aportació a la sostenibilitat que això suposa. A Catalunya hi ha petits productors, no hi ha estandarització i, per tant, també la comercialització ha de ser més especialitzada.

  • No comparteixo la idea que el productor també hagi de ser comerciant; penso que un s'ha de dedicar a produir i l'altre a comercialitzar i sóc partidari de trobar un equilibri. El que és impossible és que el productor produeixi amb una bona qualitat i també vengui en bones condicions. No crec en la venda directa entesa com que els productors només venen els aliments propis. No crec que sigui viable mantenir un negoci aplicant aquesta fórmula perquè no hi ha hores suficients per produir i vendre. Per altra banda, avui s'està vivint un procés de transformació i adaptació: els paradistes s'han d'amotllar a les normatives vigents que es van modificant; i en segon lloc, les parades als mercats s'han d'adaptar als serveis i necessitats dels compradors. Tot s'ha de fer a partir d'una remodelació de mercats que impliqui també un gran treball en comunicació i difusió ja que la informació que arriba del producte és molt escassa i hi ha confusió entre els compradors amb la gran quantitat de marques i denominacions existents. Amb tot, el consumidor valora els mercats sedentaris i hi veig un gran futur si es remodelen i s'especialitzen en productes de proximitat.

     

Comentaris rebuts (0)
  • banner vols ser a gastroteca
  • amb distintiu
  • es temporada de
Notícies Gastroteca
No us perdeu cap esdeveniment
Registreu-vos al butlletí
Informeu-vos de les nostres novetats:
Xarxa gastroteca.cat
  • Facebook
  • youtube
  • flickr
  • twitter
Aplicatius mòbils
Aplicatius Mòbils
Una nova forma de connectar-se a gastroteca.cat
Mapa interactiu
 
Trobeu el que busqueu en el nostre mapa.