Sergi Cortés, Director de la revista Cupatges

Inici>Notícies >La veu del sector >Sergi Cortés, Director de la revista Cupatges
1
  • Perspectives en la comercialització i el consum del cava

  • Sergi Cortés, Director de la revista Cupatges
  • El cava és un producte molt dinàmic, ben vist per la seva relació qualitat - preu. Mercats molt fidels als xampanys estan obrint els ulls davant el cava, tant per preu com per qualitat.

  • Els cellers mitjans fan cada vegada cava de més qualitat i a uns preus assequibles. Sortosament la imatge del cava com a producte exclusiu de celebracions és cada vegada més residual, i la tendència és relacionar el cava amb la cultura, tradició i qualitat, un producte per a gaudir-lo en molts moments diferents.

    El mercat del cava és molt segmentat. Hi ha un consumidor que podríem anomenar ‘bàsic’, un consumidor ‘mig’ i un altre més ‘elitista’. El primer tipus acostuma a escollir el canal supermercat per comprar, i en molts casos escull un cava més jove, o d’una gran marca comercial, per tant escull un producte més barat de produir. El consumidor “mig” tendeix a informar-se, tasta nous productes, pregunta i es deixa aconsellar pel prescriptor, que recomana un cava o un altre depenent de la gastronomia que l’acompanyarà, el moment del dia per prendre’l i evidentment pels gustos personals del comprador. El consumidor més elitista consumeix productes de gamma alta i de molta qualitat. La tendència, però, es que cada vegada hi ha més informació, i per tant, més cultura enològica. Només així podrem “desestacionalitzar” el cava, vincular-lo a un consum de tot l’any i no només a les èpoques nadalenques. Per la nostra part hem de saber explicar que el cava és dels pocs productes, sinó l’únic, que funciona amb tot tipus de menjar, però també sol. Per cada situació, per cada plat, per cada moment, sempre tenim una tipologia de cava que hi harmonitza a la perfecció.

    El cava és un producte molt dinàmic, ben vist per la seva relació qualitat preu. Mercats molt fidels als xampanys estan obrint els ulls davant el cava, tant per preu com per qualitat. El comencen a veure com l’escumós mediterrani, diferent al continental. Ni millor ni pitjor, diferent. Està esdevenint un producte amb una sensibilitat pròpia, elaborat en un territori específic, amb un altre clima i amb unes varietats diferents... són valors que defineixen el cava, i tots plegats hem de saber-ho transmetre. Crec que en aquest terreny hi ha unes perspectives molt interessants.

     

Enllaços:
Comentaris rebuts (0)
  • banner vols ser a gastroteca
  • amb distintiu
  • es temporada de
Notícies Gastroteca
No us perdeu cap esdeveniment
Registreu-vos al butlletí
Informeu-vos de les nostres novetats:
Xarxa gastroteca.cat
  • Facebook
  • youtube
  • flickr
  • twitter
Aplicatius mòbils
Aplicatius Mòbils
Una nova forma de connectar-se a gastroteca.cat
Mapa interactiu
 
Trobeu el que busqueu en el nostre mapa.