Martí Sabrià, gerent de la Unió d'Hostaleria i Turisme Costa Brava

Inici>Notícies >La veu del sector >Martí Sabrià, gerent de la Unió d'Hostaleria i Turisme Costa Brava
1
  • Fins a quin punt els restaurants utilitzen productes locals a la seva cuina?

     

  • 30/08/2010
  • Martí Sabrià, gerent de la Unió d'Hostaleria i Turisme Costa Brava
  • A la Costa Brava, la cultura del producte local està molt estesa i en podem trobar una gran varietat, ja sigui peix, hortalisses i carn que procedeixen de pescadors i pagesos de l'entorn. Segurament el producte que ens caracteritza més és el peix i, més concretament, la gamba de Palamós, la garoina i el calamar, però també els nostres vins i olis s'han fet un nom i són coneguts per la seva textura, gust i olor. També val la pena tastar els nostres tomàquets, carbassons i verdures; de fruita també en tenim però té poca presència.

  • Per potenciar els productes locals, falta fer més promoció per bé que últimament s'estan fent campanyes sobre els vins i olis. També és cert que això hauria d'anar acompanyat d'una reestructuració del sector productiu agrari, amb una estructura d'explotacions petites, que potser no podria assumir un increment de la demanda la qual cosa el podria repercutir negativament a nivell d'imatge. Una solució podria ser crear agrupacions de pagesos per augmentar la producció i, un cop fet, engegar accions de difusió. Des del sector públic també s'haurien d'estimular els cultius autòctons dels agricultors, com l'enciam que s'està abandonant perquè els que venen de fora són més grossos tot i que menys gustosos.

     

    Respecte el valor que dóna el consumidor als aliments de proximitat, cada vegada hi ha més gent que ho sap apreciar i, per exemple, sap diferenciar el peix salvatge del de piscifactoria. Seguim necessitant que es faci pedagogia sobre el tema i no només que s'incloguin els productes a la carta del restaurant. Jo estic convençut que els restaurants que han jugat la carta del producte local, n'han tret profit. Però s'ha de saber fer bé, explicar qui ho produeix, com i les característiques del que el client s'està menjant. En aquest sentit, iniciatives com els restaurants de Km 0 han començat a traçar una línia d'actuació en pedagogia alimentària. Nosaltres, els que estem al ram, ja ens ho creiem i ara hem de saber-ho transmetre perquè tothom s'ho cregui. Hem de treballar des de la base i per aconseguir introduir en l'educació dels més petits coneixements sobre els aliments més saludables i del seu entorn.

Comentaris rebuts (1)
  • Josep Pujades
  • 01/09/2010 a les 15:12 pm (Europe/Berlin +02:00)
  • "Quan vas a restaurants moltes vegades no pots saber veritablement d\'on venen els productes, però amb el vi és més fàcil. Lamento molt que a molts restaurants (alguns prou interessants) posin com a vi de la casa, vins foranis (i de vegades de molt baixa qualitat). A Catalunya tenim vins prou arreglats i a bon preu per posar-los com \"vi de la casa\" pels menús senzillets."
    • La seva puntuació
    • 4 estrelles
    • 4 estrelles
    • 4 estrelles
    • 4 estrelles
  • banner vols ser a gastroteca
  • amb distintiu
  • es temporada de
Notícies Gastroteca
No us perdeu cap esdeveniment
Registreu-vos al butlletí
Informeu-vos de les nostres novetats:
Xarxa gastroteca.cat
  • Facebook
  • youtube
  • flickr
  • twitter
Aplicatius mòbils
Aplicatius Mòbils
Una nova forma de connectar-se a gastroteca.cat
Mapa interactiu
 
Trobeu el que busqueu en el nostre mapa.