Marta Gironés, gerent de Olivias Seleccions

Inici>Notícies >La veu del sector >Marta Gironés, gerent de Olivias Seleccions
1
  • En quina mesura coneixem i valorem els nostres olis?

  • 30/11/2009
  • Marta Gironés, gerent de Olivias Seleccions
  • Al ram de l’hostaleria i de les botigues, encara hi ha molts cuiners i professionals que no tenen massa clar què vol dir un oli d’oliva verge extra i quina és la diferència amb el refinat tot i que nosaltres, que ens dediquem a distribuir aquest tipus d’oli, intentem fer-ne pedagogia des del 2004. La raó és que històricament les grans marques envasadores posaven al mercat molt més oli refinat que no de l’altre i, per tant, la producció anava en aquest sentit.

  • De tota manera, els últims anys la demanda d’oli verge extra d’oliva ha crescut i han millorat les tècniques de producció. Els productors grans han seguit apostant per la rendibilitat a curt termini de vendre l’oli a granel i a mercats com l’italià mentre que els petits han creat la seva marca i han assumit el risc d’haver de vendre les 6.000  i 10.000 ampolles que produeixen amb els costos afegits del packaging, el màrqueting, etc. Aquests últims estan liderant el procés de transformació del sector d’oli de qualitat. Pel que fa als preus, als productors catalans els és difícil ser competitius davant de competidors com Andalusia o Extremadura, tenint en compte a més que l’oli d’arbequina és més car de produir. El cavall de batalla és fer una divulgació suficient de les propietats per a la salut que té el producte.

Comentaris rebuts (0)
  • banner vols ser a gastroteca
  • amb distintiu
  • es temporada de
Notícies Gastroteca
No us perdeu cap esdeveniment
Registreu-vos al butlletí
Informeu-vos de les nostres novetats:
Xarxa gastroteca.cat
  • Facebook
  • youtube
  • flickr
  • twitter
Aplicatius mòbils
Aplicatius Mòbils
Una nova forma de connectar-se a gastroteca.cat
Mapa interactiu
 
Trobeu el que busqueu en el nostre mapa.