Julià Castelló, propietari de la Pastisseria Castelló de Girona

Inici>Notícies >La veu del sector >Julià Castelló, propietari de la Pastisseria Castelló de Girona
1
  • Fins a quin punt la pastisseria i xocolateria han contribuït a prestigiar la gastronomia catalana al món?

  • 30/11/2010
  • Julià Castelló, propietari de la Pastisseria Castelló de Girona
  • Penso que la cuina i la gastronomia han aprofitat l'embranzida de la pastisseria per aconseguir el prestigi que tenen avui dia. El calendari pastisser potser és el més ric del món, ja que no hi ha celebració que no tingui el seu pastís corresponent tot i que amb els anys algunes tradicions s'han anat perdent. D'altra banda, la societat de consum fa que la gent faci més àpats fora de casa i els restaurants ho aprofiten per incorporar especialitats i productes elaborats de pastissseria. Per tant, això també ens porta a vendre menys i que la venda estigui més diversificada.

  • Contràriament al que opinen algunes veus, l'auge que alguns associen a la pastisseria artesanal no existeix. D'una banda, han sorgit molt competidors, com forns de pa industrials o pastisseries que treballen amb producte congelat, que han fet que davallés la pastisseria artesanal; de l'altra, aquest és un ofici que requereix molt esforç i que a les noves generacions els costa continuar; apart que la nostra feina no és massa reconeguda. Al sector ens manca un relleu generacional i formació. Per la seva banda, el consumidor valora la qualitat del producte però malauradament el número d'establiments es redueix i es tendeix a consumir menys pastissos.

     

    Pel que fa a la comparació amb altres països amb grans empreses xocolateres, com Bèlgica i Suïssa, a Catalunya tenim més tradició pastissera que ells i tot i que el consum de xocolata ha pujat però no estem preparats per tenir grans obradors; també és cert que culturalment som molt diferents.  Malgrat tot, hem d'estar orgullosos del nivell de pastisseria que hi ha aquí, amb grans professionals com els de l'escola barcelonina. Potser faltaria copsar un major interès del públic, que li costa força anar a la pastisseria. A nivell de Gremi de Pastisseria o de la Federació Catalana de Pastisseria s'hauria de fer la tasca de segmentar els comerços i elaboradors per distingir els artesans dels industrials, com també fer campanyes per promoure el sector. De cara al futur, crec que l'ofici s'anirà perdent si les noves generacions no agafen els negocis familiars; també ens caldrà adaptar-nos als nous serveis que s'ofereixen i a les novetats dins el sector.

Enllaços:
Comentaris rebuts (0)
  • banner vols ser a gastroteca
  • amb distintiu
  • es temporada de
Notícies Gastroteca
No us perdeu cap esdeveniment
Registreu-vos al butlletí
Informeu-vos de les nostres novetats:
Xarxa gastroteca.cat
  • Facebook
  • youtube
  • flickr
  • twitter
Aplicatius mòbils
Aplicatius Mòbils
Una nova forma de connectar-se a gastroteca.cat
Mapa interactiu
 
Trobeu el que busqueu en el nostre mapa.