Josep Sucarrats, director de la revista Cuina

Inici>Notícies >La veu del sector >Josep Sucarrats, director de la revista Cuina
1
  • Els mitjans de comunicació donen suficient importància als productes locals?

     

  • 11/01/2011
  • Josep Sucarrats, director de la revista Cuina
  • Fins ara els productes locals i de proximitat no han rebut l'atenció suficient per part dels mitjans de comunicació. Els productors locals no han tingut l'estructura per accedir d'una manera fluïda als mitjans, a diferència de les grans marques. Per sort ara la situació està canviant ja que els productes de proximitat cada vegada interessen més i és més fàcil accedir-hi, amb iniciatives com la guia de "Compra a pagès", a través d'un directori molt gran de productors, o bé de moviments com Slow Food.

  • L'èxit de la cuina catalana al món ha servit per augmentar la presència dels cuiners afortunadament molts dels quals han apostat per productes locals. Per nosaltres, com a revista, des del principi però des de fa un any de manera més evident, hem proritzat donar més importància a aquest sector de l'alimentació. Si mirem revistes de fa 15 anys enrere són molt diferents a les d'ara on comptem amb informació atenta a productes d'aquí com la patata del bufet o el gall negre del Penedès.

     

    Hi ha hagut una sèrie de noms propis de la gastronomia catalana, com Ferran Adrià, els germans Roca, Carme Ruscalleda i Santi Santamaria, que abans de renovar conceptes i aportar idees noves van viatjar per conèixer restaurants i tendències culinàries de fora. A banda, tot un seguit de mitjans que ho van veure i van decidir apostar pel sector. Per tant, el boom que vivim de la gastronomia catalana es deu tant a cuiners com a periodistes. Al seu moment, els francesos als anys 70 van fer el mateix amb la coneguda nouvelle cuisine. Hi va haver una intervenció determinant dels periodistes però també perquè ja hi havia una base de què parlar, amb bons cuiners.

     

    Les empreses agroalimentàries encara tenen molt camp per córrer ja que la comunicació no es fa de manera eficaç. En un món tan competitiu com l'actual ajudaria una certa política de comunicació per millorar la comercialització dels productes. Catalunya ha de tenir una indústria agroalimentària molt potent però ha d'estar combinada amb bons productors i bones comunicacions. L'administració també ha de donar eines de suport, com és el cas de Gastroteca. La pagesia o els productors no poden viure com ho feien 40 anys enrere, en què només produïen ja que ara s'han diversificat, creen derivats i productes nous i és necessari fer màrqueting per vendre-ho el millor possible. Penso que en aquesta última fase encara no hi hem arribat. Tots els sectors alimentaris han d'aprendre que quan comuniques has d'explicar una història. Quan els cuiners expliquen la seva implicació, l'experiència, resulta més proper, però els productors han d'aprendre a explicar aquestes històries, què els ha portat a fer els productes que venen. Han de crear un interès per allò que fan, per les tècniques de producció. Un exemple clar és el món del vi en el qual ha costat més de donar a conèixer els productors que no altres sectors ja que s'ha utilitzat un llenguatge molt tècnic i és necessari que ens posem al nivell del consumidor.

     

     

Enllaços:
Comentaris rebuts (0)
  • banner vols ser a gastroteca
  • amb distintiu
  • es temporada de
Notícies Gastroteca
No us perdeu cap esdeveniment
Registreu-vos al butlletí
Informeu-vos de les nostres novetats:
Xarxa gastroteca.cat
  • Facebook
  • youtube
  • flickr
  • twitter
Aplicatius mòbils
Aplicatius Mòbils
Una nova forma de connectar-se a gastroteca.cat
Mapa interactiu
 
Trobeu el que busqueu en el nostre mapa.