Josep Lluís Grogués, cap de la branca del vi de la Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya

Inici>Notícies >La veu del sector >Josep Lluís Grogués, cap de la branca del vi de la Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya
1
  • Com es pot impulsar el consum i la comercialització del vi català a Catalunya?

  • 5/10/2010
  • Josep Lluís Grogués, cap de la branca del vi de la Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya
  • Des del punt de vista de la producció, els nostres vins no tenen res a envejar als de la resta de l'Estat. El que passa és que a Catalunya no es va donar l'aposta conjunta que altres zones vinícoles van fer per les Denominacions d'Origen, donant-les a conèixer com si fossin una marca, la qual cosa va entrar amb  força al sector restaurador. Actualment, des de l'INCAVI i les DOs catalanes s'estan tirant endavant interessants propostes per promocionar els nostres vins, però també és cert que costa canviar els hàbits de consumidors i restauradors.

  • Per potenciar el consum i la comercialització del vi català a Catalunya, des de la Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya estem impulsant la campanya impliCA'T perquè la gent opti pels productes de les nostres cooperatives per la seva qualitat i proximitat. També pensem que és necessari més promoció dels nostres vins, per exemple a través dels tastos. Als catalans ens acostuma a passar que els nostres vins són més demanats fora de casa que no aquí. D'altra banda, és veritat que cal no perdre de vista els mercats exteriors, especialment en moments en què el consum nacional va a la baixa, però també ho és que l'exportació és més una estratègia comercial de cada cooperativa i no per a tothom.

     

    Respecte l'adscripció dels cellers a una DO, és un fet que garanteix al consumidor l'origen del producte, les característiques típiques d'una zona i un nivell de qualitat determinat. Si tots els cellers apostéssim per aquest valor, aleshores aquest distintiu sí que seria un valor afegit. Però en els nostres casos no és així i sovint ens hem de refugiar en el valor que ens atorga la marca. Una altra manera de potenciar els nostres vins és amb l'enoturisme, el que permet, a banda de visitar el celler -en algunes cooperatives són destacades obres modernistes-, poder conèixer als seus treballadors i, alhora, degustar els vins que s'hi fan amb la possibilitat de fer la compra in situ. Cal apostar-hi pel gaudi que atorga a l'usuari d'un viatge per la història de Catalunya i el coneixement dels fruits del camp allà on es produeixen. A beure vi! Això sí, sempre amb moderació; sinó, no permet disfrutar-lo.

Enllaços:
Comentaris rebuts (0)
  • banner vols ser a gastroteca
  • amb distintiu
  • es temporada de
Notícies Gastroteca
No us perdeu cap esdeveniment
Registreu-vos al butlletí
Informeu-vos de les nostres novetats:
Xarxa gastroteca.cat
  • Facebook
  • youtube
  • flickr
  • twitter
Aplicatius mòbils
Aplicatius Mòbils
Una nova forma de connectar-se a gastroteca.cat
Mapa interactiu
 
Trobeu el que busqueu en el nostre mapa.