Jordi Baulenas, director de l'Institut de Comerç Mercats i Consum de Lleida

Inici>Notícies >La veu del sector >Jordi Baulenas, director de l'Institut de Comerç Mercats i Consum de Lleida
1
  • Els mercats no sedentaris: reptes i oportunitats

  • 01/07/2009
  • Jordi Baulenas, director de l'Institut de Comerç Mercats i Consum de Lleida
  • Hi ha un gruix important de clients que valoren el fet de poder-hi trobar productes que vénen directament de l’horta. És el que alguns ho han anomenen ‘del tros a la taula’, que és un concepte que atreu perquè s’associa amb producte local i de qualitat.

  • Pel que fa a l’àmbit agroalimentari, els mercats no sedentaris tenen un valor diferencial en el sentit que ofereixen proximitat. En el cas del mercat setmanal del Pavelló de Barris Nord de Lleida, hi ha una part que l’ocupen una setantena de productors pagesos que hi venen els seus propis productes. Això dóna valor afegit al mercat, perquè hi ha un gruix important de clients que valoren el fet de poder-hi trobar productes que vénen directament de l’horta. És el que alguns ho han anomenen ‘del tros a la taula’, que és un concepte que atreu perquè s’associa amb producte local i de qualitat.

    Des de les administracions locals, el nostre repte i alhora l’oportunitat és preservar i promoure aquests espais per als pagesos locals i perquè els productes de la terra hi tinguin una presència visible i que arribi als consumidors. D’aquesta manera contribuirem a fer més atractius aquests mercats, donar un major serveis als clients i reforçar un canal de comercialització pels pagesos de la comarca.

Comentaris rebuts (0)
  • banner vols ser a gastroteca
  • amb distintiu
  • es temporada de
Notícies Gastroteca
No us perdeu cap esdeveniment
Registreu-vos al butlletí
Informeu-vos de les nostres novetats:
Xarxa gastroteca.cat
  • Facebook
  • youtube
  • flickr
  • twitter
Aplicatius mòbils
Aplicatius Mòbils
Una nova forma de connectar-se a gastroteca.cat
Mapa interactiu
 
Trobeu el que busqueu en el nostre mapa.