Jordi Vives, director de la Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya i de la revista Agroactivitat

Inici>Notícies >La veu del sector >Jordi Vives, director de la Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya i de la revista Agroactivitat
1
  • Els mitjans de comunicació donen suficient importància als productes locals?

     

  • 11/01/2011
  • Jordi Vives, director de la Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya i de la revista Agroactivitat
  • Hi ha una tendència creixent a valorar els productes de proximitat i els mitjans de comunicació juguen un paper imprescindible en aquesta percepció ja sigui explicant quins beneficis ens aporta aquest consum o bé quins valors hi estan associats. No hi ha una bona cuina sense bons ingredients. Si la cuina i els cuiners catalans apareixen als mitjans, els productes que fan servir hi són presents de forma implícita; a més, el compromís explícit d'alguns xefs reconeguts internacionalment amb els productes del territori accentua aquesta presència. El boom mediàtic de la gastronomia a Catalunya dia s'origina en el moment que els mitjans de comunicació es fan ressò del reconeixement internacional dels nostres cuiners i és, per tant, un fenomen que es retroalimenta.

     

  • Les nostres cooperatives fan productes de qualitat vinculats al territori ja que la seva raó de ser és transformar i comercialitzar els productes dels pagesos i ramaders que en són els seus socis i propietaris. Produir és fàcil, el repte és comercialitzar i, per fer-ho, cal comunicar i buscar la confiança del consumidor. L'heterogeneïtat de les nostres cooperatives fa que hi hagi diferents estratègies de comunicació: n'hi ha que compten amb departaments de comunicació i altres que, pels recursos de què disposen, busquen promocionar els seus productes de manera més directa en fires. Des de l'àrea de Comunicació i Premsa de la FCAC, busquem vies per ajudar a les cooperatives a gestionar les seves estratègies comunicatives.

     

    La feina de comunicació de la Federació de Cooperatives es veu reflectida quan aconseguim que els productes cooperatius apareguin als mitjans. També quan aquests es fan ressò de les activitats que desenvolupem en el marc de la campanya impliCA'T!. Des d'Agroactivitat, la revista de les cooperatives agràries de Catalunya, estem duent a terme aquesta promoció dels productes de proximitat, saludables i de qualitat. S'ha fet promoció a mitjans de comunicació escrits com El Periódico, col·laboracions amb TV3, participacions a programes de ràdio. L'atenció rebuda ha estat molt positiva. Les necessitats de les cooperatives des del punt de vista de la comunicació són diverses donat que n'hi ha que treballen amb la gran distribució; de més petites que intenten comercialitzar la producció a través de les agrobotigues i botigues de productes de qualitat; i també en tenim que aposten per la venda directa al consumidor. Les noves eines de la xarxa poden ser un camí a treballar. Pel que fa al fet de que sigui més mediàtic un cuiner que un producte penso que és perquè es tracta d'un personatge. Si aquest té un compromís explícit amb el producte del territori, com és el cas d'algun dels nostres grans cuiners i cuineres, tenim una part de la feina feta. Com hem dit abans, no hi ha cuina sense bons ingredients i les nostres cooperatives tenen grans productes que cal potenciar.

     

     

Enllaços:
Comentaris rebuts (0)
  • banner vols ser a gastroteca
  • amb distintiu
  • es temporada de
Notícies Gastroteca
No us perdeu cap esdeveniment
Registreu-vos al butlletí
Informeu-vos de les nostres novetats:
Xarxa gastroteca.cat
  • Facebook
  • youtube
  • flickr
  • twitter
Aplicatius mòbils
Aplicatius Mòbils
Una nova forma de connectar-se a gastroteca.cat
Mapa interactiu
 
Trobeu el que busqueu en el nostre mapa.