Jordi Torrades gerent de l'Institut Municipal de Mercats de Barcelona

Inici>Notícies >La veu del sector >Jordi Torrades gerent de l'Institut Municipal de Mercats de Barcelona
1
  • Quin paper tenen els mercats sedentaris en la comercialització de productes locals?

     

  • 30/07/2010
  • Jordi Torrades gerent de l'Institut Municipal de Mercats de Barcelona
  • Els mercats sedentaris tenen un paper bàsic i importantíssim, tant així que si els mercats no existissin els hauríem d'inventar. Encara que també hi ha productes de fora, el fet de ser productes frescos ajuda que hi hagi comercialització de proximitat, on gairebé tots els productes són de Catalunya. A banda això també representa un canal de distribució d'aliments d'un territori i característiques concrets com la patata del bufet, els pollastres del Prat o bé les carxofes del Baix Llobregat. Els productes locals els trobem als segments carnis i de fruites i verdures amb percentatges elevats mentre que, en canvi, al del peix, la seva presència és minoritària. La varietat i qualitat del producte són dos dels aspectes més valorats pels nostres compradors, segons les enquestes.

     

  • A l'actualitat, els mercats sedentaris mantenen la seva demanda malgrat la crisi, que ha provocat un descens en la venda d'un 5% aproximadament, molt lluny d'altres sectors ja que el de l'alimentació és un mercat anticíclic. El perfil del paradista als mercats de Barcelona -uns 39 en total- és bàsicament el d'un comerciant per bé que també hi trobem alguns productors, la majoria d'ells a La Boqueria, uns 25, i sobretot que venen fruites i verdures. L'oferta d'aquests mercats és similar, el que els diferencia és que alguns com La Boqueria, Santa Caterina, El Ninot i Sant Antoni són més grans i atreuen públic de tota la ciutat i turistes mentre que d'altres compten amb menys operadors i s'adrecen al client del seu barri. Per tant, l'estratègia, el preu i qualitat i serveis estan en funció dels seus clients, és a dir, del seu target i de la seva capacitat econòmica.

     

    Els mercats tenen el futur garantit. En el nostre cas, hem dut a terme una política de remodelacions per millorar els serveis de 20 mercats i actualment estem en obres en set més; només en quedaran una dotzena més en els quals actuar i que s'haurà de fer els pròxims anys per bé que aquests també funcionen a nivell comercial, és el cas d'Horta, el Carmel, Montserrat i la Mercè. A més, cadascun d'aquests espais està perfectament integrat en la vida social del barri i això fa que tingui una presència regular als mitjans de comunicació i que s'hi celebrin nombroses festes, com el Carnaval. Les campanyes de promoció i publicitat hi són constants, ja sigui amb bosses, vals de descomptes o bé en anuncis en ràdios i diaris.

     

Comentaris rebuts (0)
  • banner vols ser a gastroteca
  • amb distintiu
  • es temporada de
Notícies Gastroteca
No us perdeu cap esdeveniment
Registreu-vos al butlletí
Informeu-vos de les nostres novetats:
Xarxa gastroteca.cat
  • Facebook
  • youtube
  • flickr
  • twitter
Aplicatius mòbils
Aplicatius Mòbils
Una nova forma de connectar-se a gastroteca.cat
Mapa interactiu
 
Trobeu el que busqueu en el nostre mapa.