Jordi Grau, Vins i Licors Grau, Palafrugell

Inici>Notícies >La veu del sector >Jordi Grau, Vins i Licors Grau, Palafrugell
1
  • Com es pot impulsar el consum i la comercialització del vi català a Catalunya?

  • 5/10/2010
  • Jordi Grau, Vins i Licors Grau, Palafrugell
  • El vi català no té el consum amb què compten vins d'altres zones però hem de ser optimistes perquè, si el comparem amb el que hi havia fa 30 anys, s'ha avançat molt. La raó per la qual es consumeixen més marques de fora potser és perquè a les zones on es fan vins com els Rioja o Ribera hi ha empreses vitivinícoles mitjanes o grans amb el seu departament tècnic, comercial, màrqueting, etc. En canvi, aquí a Catalunya, la majoria són firmes mitjanes o petites i, de vegades, una sola persona ha de realitzar totes les diferents tasques. Crec que falta promoció a nivell de l'empresa productora però també per part de les institucions.

  • D'entrada, el que convindria és impulsar el consum de vi en general, ja que cada any se'n va perdent, i en segon lloc, potenciar el consum de vi català tant a nivell particular com de l'administració. Si mirem alguna publicació generalista o bé la televisió ens adonarem de seguida que la majoria d'anuncis que hi surten són de cervesa o de refrescos, però que n'hi ha ben pocs del nostre sector. Això també hi influeix.

     

    També l'exportació és un bon aliat, però per apostar-hi des de qualsevol empresa fan falta bons contactes i que siguin fiables. El mercat exterior és important pel fet que si una marca d'un vi o un cava està ben representada en un país, quan els seus habitants venen de vacances a Catalunya, també la demanen aquí. Comercialment, també crec que per a un productor és un valor afegit pertànyer a una Denominació d'Origen, ja que el consumidor té la percepció que un producte amb DO és de més qualitat que un que no en té. Clarament hi ha DOs que aporten un "plus", com pot ser la DOQ Priorat, i altres un creixent interès, com la DO Montsant o DO Terra Alta. També és una manera d'ajudar al consumidor a distingir entre tipus de vins diferents. Per últim, jo destacaria la via de l'enoturisme com una manera molt vàlida de potenciar la venda i el consum del vi del nostre país. Si el visitant coneix la terra, el paisatge i les persones que fan un vi determinat, el fidelitzem moltíssim i de ben segur que en beurà més d'una vegada i el recomanarà a les seves amistats.

Enllaços:
Comentaris rebuts (0)
  • banner vols ser a gastroteca
  • amb distintiu
  • es temporada de
Notícies Gastroteca
No us perdeu cap esdeveniment
Registreu-vos al butlletí
Informeu-vos de les nostres novetats:
Xarxa gastroteca.cat
  • Facebook
  • youtube
  • flickr
  • twitter
Aplicatius mòbils
Aplicatius Mòbils
Una nova forma de connectar-se a gastroteca.cat
Mapa interactiu
 
Trobeu el que busqueu en el nostre mapa.