Joan Martí Casanovas, de Casanovas Catering Traiteur, Barcelona

Inici>Notícies >La veu del sector >Joan Martí Casanovas, de Casanovas Catering Traiteur, Barcelona
1
  • Què ha impulsat el creixement del sector formatger artesà i dels derivats làctics a Catalunya?

  • 4/11/2010
  • Joan Martí Casanovas, de Casanovas Catering Traiteur, Barcelona
  • Els restauradors han tingut un paper destacat en el procés de creixement del sector formatger artesà a Catalunya ja que han incorporat el formatge als seus plats i han exercit de prescriptors i divulgadors del producte vers els comensals. Si a un client li agrada un formatge que prova en un restaurant i el cuiner li explica la procedència i característiques, probablement n'acabi comprant i també recomanant-lo, la qual cosa activarà la seva comercialització. La comunicació és vital perquè el client trobi el que busca i no només al sector de la restauració sinó també en el comerç al detall, en càterings, etc. Òbviament, a banda d'aquest fet, també les fires i els mercats d'artesans han fet un gran feina per acostar els formatges al públic que els pot conèixer i tastar abans de comprar-los. En el nostre cas, que comptem amb servei de càtering, botiga i restaurant, oferim un centenar de  referències de formatge a la nostra oferta de les quals el 20% són d'artesans catalans que de moment no podem augmentar perquè falta varietat.

  • Pel que fa als distintius de qualitat, estic d'acord que ajuden que el producte es vengui més però, en el cas dels formatges, crec que ja en tenim suficients. I més que la major o menor existència d'aquestes etiquetes, el que faria falta és potenciar les campanyes de promoció sobre els formatges artesans que s'elaboren a Catalunya, imitant el model francès o italià. Quant a vendre fora els formatges catalans de petits elaboradors, penso que és possible si es va de la mà dels grans cuiners. Una altra cosa és l'exportació a gran escala, amb marques i empreses grans, que representa una manera de treballar diferent i sobretot un altre tipus de producte.

     

    Si parlem del futur, crec que les formatgeries a Catalunya el tenen molt ben encarrilat, tant per la  qualitat dels seus formatges com perquè aquests no requereixen massa manipulació. I si cal fixar-nos en un model de funcionament i d'èxit, em quedo amb el de Slow Food a Itàlia, que té en compte la diversitat i riquesa de productes locals d'un país. De fet, el mercat italià és semblant al nostre i compta amb mètodes d'elaboració propis i nombroses explotacions petites. A França, en canvi, el mercat és més global.

Enllaços:
Comentaris rebuts (0)
  • banner vols ser a gastroteca
  • amb distintiu
  • es temporada de
Notícies Gastroteca
No us perdeu cap esdeveniment
Registreu-vos al butlletí
Informeu-vos de les nostres novetats:
Xarxa gastroteca.cat
  • Facebook
  • youtube
  • flickr
  • twitter
Aplicatius mòbils
Aplicatius Mòbils
Una nova forma de connectar-se a gastroteca.cat
Mapa interactiu
 
Trobeu el que busqueu en el nostre mapa.