Joan Martí, gerent de l'Àrea de Dinamització de Clústers d'ACC1Ó

Inici>Notícies >La veu del sector >Joan Martí, gerent de l'Àrea de Dinamització de Clústers d'ACC1Ó
1
  • Fins a quin punt és necessària la innovació en el comerç agroalimentari?

  • 1/04/2011
  • Joan Martí, gerent de l'Àrea de Dinamització de Clústers d'ACC1Ó
  • Com a qualsevol sector, al comerç agroalimentari cal que la innovació hi sigui present i que es reflexioni de forma contínua sobre com adaptar els models de negoci a un entorn canviant. L'observació de la realitat ens mostra multitud de propostes interessants: botigues on-line, retails amb showcooking, turisme gastronòmic, etc.

  • A Catalunya entenem la innovació des d'un punt de vista ampli, abarcant recerca i desenvolupament tecnològic però també màrqueting i comercialització, entre altres. En totes aquestes categories disposem d'excel·lents exemples de firmes agroalimentàries que són un cas d'èxit. Tanmateix, el nivell d'aspiracions del sector ha de continuar creixent.

     

    Junt amb la innovació, la internacionalització és l'altra gran font de competitivitat per a les nostres empreses. Ambdós conceptes estan intensament vinculats donat que per explotar un mercat internacional cal comptar amb un producte o servei consistent, un factor diferenciador, sigui tecnològic o no, i/o uns processos productius o comercials en constant revisió. Pel que fa a les dificultats que tenen les pimes agroalimentàries per innovar, deriven sobretot de la manca d'interiorització de la innovació com a un procés estratègic de l'empresa; la manca de dimensió per endegar projectes transformadors i les dificultats per introduir innovacions en un sector d'oferta abundant. Tanmateix les oportunitats també són clares i Catalunya compta amb un posicionament internacional del sector de primera línia. En moltes de les empreses que aposten per innovar la tecnologia hi juga un paper clau: plats preparats, nous packagings, biotecnologia, xarxes socials per millorar el màrqueting i la comercialització, etc.

     

    També és cert que la sostenibilitat ha esdevingut un valor en creixement i que cal entendre-la més enllà de l'impacte mediambiental i arribar a una concepció àmplia de responsabilitat social corporativa i treballant per generar valor de forma sostinguda en el temps. No es tracta de generar riquesa només avui sinó de consolidar una tendència que ens permeti generar-la també en el futur. Des d'ACC1Ó s'impulsen diversos projectes en l'àmbit agroalimentari a través de la creació de clústers, com per exemple el Clúster Gourmet, el Clúster Foodservice o Clúster d'Aqüicultura, i que afronten reptes des del punt de vista de la comercialització i la internacionalització. D'aquí n'han sortit iniciatives com: una plataforma de distribució conjunta per a les empreses gourmet; accions per millorar la comercialització dels productes aqüícoles catalans a mercats exteriors o una possible plataforma de logística conjunta en foodservice.

     

Enllaços:
Municipis: Catalunya.
Comentaris rebuts (0)
  • banner vols ser a gastroteca
  • amb distintiu
  • es temporada de
Notícies Gastroteca
No us perdeu cap esdeveniment
Registreu-vos al butlletí
Informeu-vos de les nostres novetats:
Xarxa gastroteca.cat
  • Facebook
  • youtube
  • flickr
  • twitter
Aplicatius mòbils
Aplicatius Mòbils
Una nova forma de connectar-se a gastroteca.cat
Mapa interactiu
 
Trobeu el que busqueu en el nostre mapa.