Jaume Ripoll Montoliu, Peixos Laura al mercat de la Boqueria

Inici>Notícies >La veu del sector >Jaume Ripoll Montoliu, Peixos Laura al mercat de la Boqueria
1
  • Quin paper tenen els mercats sedentaris en la comercialització de productes locals?

     

  • 30/07/2010
  • Jaume Ripoll Montoliu, Peixos Laura al mercat de la Boqueria
  • En un mercat com la Boqueria, que ofereix molts tipus de productes, és molt difícil trobar parades només de producte local ja que el client demana diversitat d'aliments fins i tot fora de temporada. Pel que fa al peix, el que tenim sempre és del dia i en bona mesura és d'aquí però també en tenim de fora. El producte estrella del nostre mar, el Mediterrani, és la gamba; el client la demana per la proximitat però també per la seva qualitat.

  • De fet, qualitat és junt amb frescor i preu els aspectes que més valora el comprador. Tothom busca una relació qualitat-preu que satisfaci les seves necessitats. Una de les dificultats de la comercialització del peix autòcton és que el preu tan ajustat del que ve de fora fa que als pescadors d'aquí els sigui difícil competir-hi. De fet, actualment només hi ha quatre parades en tota la Boqueria que tinguin exclusivament peix de platja.

     

    L'avantatge més gran del nostre mercat és la seva dimensió que fa que hi puguis trobar de tot, varietat també en qualitat i preu; per aquest motiu, hi ha una afluència tan gran de gent al llarg del dia. La clientela fixa que tenim és de Barcelona ciutat, però una bona part d'aquesta també prové de Lleida, Girona i Tarragona. En el dia a dia també s'arriben fins aquí turistes i visitants esporàdics que gaudeixen de donar un volt pel mercat i aprofiten per comprar peix. Si em demaneu com veig el futur i en concret del mercat del peix, sóc molt optimista. Tenir un espai enmig de la ciutat, amb tota la gent que hi arribar a passar, on s'hi ofereix producte local i de fora fresc i de qualitat és fonamental. La ciutat ho necessita. Si hi ha un inconvenient que el comprador troba al producte local, segurament és el preu però també és cert que molta gent no li importa pagar més si sap que és fresc i de qualitat. Si és fresc vol dir que ve de prop i això també és sinònim de qualitat, per tant, s'hauria de potenciar més aquest producte. El que li faltaria és comptar amb més empenta i difusió per tal que pugui haver-hi un millor coneixement i comercialització i es vengui amb les mateixes condicions que el producte de fora.

     

Comentaris rebuts (0)
  • banner vols ser a gastroteca
  • amb distintiu
  • es temporada de
Notícies Gastroteca
No us perdeu cap esdeveniment
Registreu-vos al butlletí
Informeu-vos de les nostres novetats:
Xarxa gastroteca.cat
  • Facebook
  • youtube
  • flickr
  • twitter
Aplicatius mòbils
Aplicatius Mòbils
Una nova forma de connectar-se a gastroteca.cat
Mapa interactiu
 
Trobeu el que busqueu en el nostre mapa.