Gerard Costa, professor d'ESADE especialista en comercialització i màrqueting

Inici>Notícies >La veu del sector >Gerard Costa, professor d'ESADE especialista en comercialització i màrqueting
1
  • Quin paper juga la distribució per fer arribar els productes locals al consumidor?

  • 1/02/2011
  • Gerard Costa, professor d'ESADE especialista en comercialització i màrqueting
  • La distribució, com a sector que fa d'enllaç entre els productors i els punts de venda final, ha estat el sector que ha crescut més els darrers 30 anys a Catalunya. Actualment és el que genera més valor dins de la cadena de subministrament: les funcions de comprar, transportar, emmagatzemar, envasar i acostar al punt de venda (propi o extern) s'han quedat gran part del preu que el públic paga i per dues raons: per fer moltes funcions noves i per ser el valor diferencial de cara al consumidor (que estigui a prop, amb traçabilitat, en formats còmodes, entre altres).

  • Certament la distribució potencia la qualitat del producte o l'empitjora. Com a operadors que han invertit en poder garantir aquesta qualitat intrínseca, són els que han augmentat més la seva participació en el preu final.

     

    Si analitzem el rol de la distribució als diferents sectors econòmics catalans, podríem dir que és rellevant en tots ells pel valor de com ho entrega, encara que en els mercats madurs, amb molta més oferta que demanda, passa a ser encara més important. Destaquem que Catalunya, fins el moment, ha mantingut un model híbrid de distribució: junt amb la presència dels grans operadors internacionals es mantenen molt diversos formats tradicionals o innovadors de caire familiar que aconsegueixen ser competitius per factors com la proximitat física i psicològica, els serveis personalitzats, les exclusivitats d'oferta o la relació amb els clients.

     

    Pel que fa a la venda directa com a sector que entra en competència amb la distribució, és cert que aquesta està tenint un gran impacte en el procés de comercialització ja sigui per la comoditat de la compra per Internet o bé per la creació de punts de venda especialitzats i més atractius. La venda directa recull els valors que el consumidor vol: reacciona al desig de tenir botigues més properes, centres amb millor preu, voluntat de trobar assortiment o el servei personalitzat o en horaris poc habituals. Respon també a la demanda de comprar productes d'un model més sostenible, com els aliments de proximitat i amb projectes com  Slow Food.

     

Municipis: Catalunya.
Comentaris rebuts (0)
  • banner vols ser a gastroteca
  • amb distintiu
  • es temporada de
Notícies Gastroteca
No us perdeu cap esdeveniment
Registreu-vos al butlletí
Informeu-vos de les nostres novetats:
Xarxa gastroteca.cat
  • Facebook
  • youtube
  • flickr
  • twitter
Aplicatius mòbils
Aplicatius Mòbils
Una nova forma de connectar-se a gastroteca.cat
Mapa interactiu
 
Trobeu el que busqueu en el nostre mapa.