Eric Enguita, gerent de l'Associació Empreses Innovadores Innoví

Inici>Notícies >La veu del sector >Eric Enguita, gerent de l'Associació Empreses Innovadores Innoví
1
  • Fins a quin punt és necessària la innovació en el comerç agroalimentari?

  • 1/04/2011
  • Eric Enguita, gerent de l'Associació Empreses Innovadores Innoví
  • Hi ha nombrosos exemples d'empreses catalanes agroalimentàries que aposten per la innovació i també existeix un grup de coordinació dels clústers d'alimentació que coordina ACC1Ó i que intenta dinamitzar la innovació en el sector. Per altra banda, és cert que la conjuntura econòmica actual està forçant el que hauria de sorgir de forma natural i que tot plegat és una qüestió de competitivitat: si la nostra competència està treballant per innovar i nosaltres no, quedarem enrere.

  • Innovar significa tenir un pla, amb una estratègia, un procés de desenvolupament i un control dels resultats; i no necessàriament ha d'anar lligat a la internacionalització: de fet, la R+D apunta que als propers anys tornarem al consum de proximitat, i aquí les pimes i la venda directa hi tenen molt a dir. Per a empreses més grans, la innovació passa per millorar, compartir i optimitzar la logística i la distribució.


    A l'hora d'innovar les pimes agroalimentàries catalanes s'han d'enfrontar sobretot amb el desconeixement de com han de posar-s'hi. Estic convençut que hi ha magnífiques idees i models de negoci, però falta assumir el risc, superar les pors i reticències i entrar en les xarxes que impulsen la innovació, un fet que no pot estar subjecte a rebre o no subvencions. Un altre dels aspectes importants és la sostenibilitat i els canvis que aquesta requereix en el model productiu i empresarial. Es tracta d'un element que afecta directament al compte d'explotació i és per això que les empreses haurien d'emprendre accions per reduir costos innovant en processos i sistemes i deixar que el màrqueting s'encarregui d'augmentar les vendes: si estirem les dues bandes oposades, despeses i ingressos, obtindrem un major marge. Ser més sostenibles, sens dubte, ens ajudarà.

     

    Un dels vessants que contribueix a innovar són les noves tecnologies i Internet. En aquest sentit, les  xarxes socials s'han convertit en una eina excel·lent de venda i promoció per a petits productors i comerciants. Crec que en pocs anys, l'empresa que no estigui a la xarxa no existirà ni estarà ben posicionada. Quant a les accions des d'Innoví, la nostra tasca és aconseguir que els agents de la indústria catalana del vi apostin per la innovació i donar a conèixer els seus beneficis a empreses poc donades a apostar-hi. Una feina que a través de la cooperació de les empreses que formen part de la nostra associació es pot assolir d'una forma més ràpida i econòmica. Entre tots podem fer rebrotar el panorama vitivinícola català. Estratègies com l'aposta per l'agricultura biològica; l'eficiència energètica, productiva i logística; el coneixement del consumidor i la potencialització de l'enoturisme, poden representar fer incrementar les vendes i estalviar costos als cellers.

Enllaços:
Municipis: Catalunya.
Comentaris rebuts (0)
  • banner vols ser a gastroteca
  • amb distintiu
  • es temporada de
Notícies Gastroteca
No us perdeu cap esdeveniment
Registreu-vos al butlletí
Informeu-vos de les nostres novetats:
Xarxa gastroteca.cat
  • Facebook
  • youtube
  • flickr
  • twitter
Aplicatius mòbils
Aplicatius Mòbils
Una nova forma de connectar-se a gastroteca.cat
Mapa interactiu
 
Trobeu el que busqueu en el nostre mapa.