Daniel Brasé, gerent de la Federació Intercomarcal d'Hostaleria i Restauració

Inici>Notícies >La veu del sector >Daniel Brasé, gerent de la Federació Intercomarcal d'Hostaleria i Restauració
1
  • Fins a quin punt els restaurants utilitzen productes locals a la seva cuina?

     

  • 30/08/2010
  • Daniel Brasé, gerent de la Federació Intercomarcal d'Hostaleria i Restauració
  • Avui dia hi ha molts productors i restauradors que ofereixen producte local, però també és cert que hi ha un gran desconeixement general. Nosaltres, com a federació estem engegant iniciatives, juntament amb el DAR, per tal de promoure els olis amb DO catalana -la campanya ha tingut molt bona rebuda i ara ja estem pensant en fer-ho amb el vi- per bé que també hi ha altres accions en marxa, com el Km 0, que serveixen per donar a conèixer els aliments de proximitat. De tota manera, penso que encara en falten moltes més, d'iniciatives, perquè els productors locals puguin sobreviure en un mercat on la competència cada vegada és més gran. Pel que fa als productes més utilitzats, són la verdura i la fruita, sobretot a nivell intercomarcal.

  • De tota manera, penso que encara en falten moltes més, d'iniciatives, perquè els productors locals puguin sobreviure en un mercat on la competència cada vegada és més gran. Pel que fa als productes més utilitzats, són la verdura i la fruita, sobretot a nivell intercomarcal.

     

    Un dels principals problemes és que les grans superfícies no ajuden al sector perquè venen producte de fora, un fet que nosaltres i altres entitats intentem compensar promocionant el producte d'aquí amb el convenciment que així també contribuïm a crear llocs de treball al sector primari i incentivem la producció local. A banda també en fem difusió a través de la nostra assistència a fires i altres canals de comunicació, com revistes, web, butlletí electrònic, etc., ja sigui de cara als professionals del sector o bé als clients. Caldria, però, que l'administració destinés més recursos per donar suport als petits productors. Pel que fa als clients, la veritat és valoren molt els restaurants que aposten pel producte local i cada vegada més busquen valor afegit en la cuina però el preu de vegades també es converteix en un inconvenient.

     

    Respecte els restaurants Km 0, és una aposta molt encertada per promoure i recuperar  productes locals i espècies animals i vegetals autòctons. Per exemple l'albergínia blanca, que gràcies a la iniciativa d'un grup de pagesos s'ha tornat a plantar i comercialitzar i s'ha incorporat en les cartes d'alguns restaurants. D'aquest tipus d'iniciatives, n'hi ha moltes i és fantàstic però no sé si hi haurà suficients recursos per tirar-les totes endavant.

     

     

Enllaços:
Comentaris rebuts (0)
  • banner vols ser a gastroteca
  • amb distintiu
  • es temporada de
Notícies Gastroteca
No us perdeu cap esdeveniment
Registreu-vos al butlletí
Informeu-vos de les nostres novetats:
Xarxa gastroteca.cat
  • Facebook
  • youtube
  • flickr
  • twitter
Aplicatius mòbils
Aplicatius Mòbils
Una nova forma de connectar-se a gastroteca.cat
Mapa interactiu
 
Trobeu el que busqueu en el nostre mapa.