Cristóbal Colón Palasí, president de la cooperativa La Fageda

Inici>Notícies >La veu del sector >Cristóbal Colón Palasí, president de la cooperativa La Fageda
1
  • Els mitjans de comunicació donen suficient importància als productes locals?

     

  • 11/01/2011
  • Cristóbal Colón Palasí, president de la cooperativa La Fageda
  • Els mitjans de comunicació tradicionals, diaris paper, ràdios i TV d'àmbit nacional o autonòmic, fan més cas de les grans marques i de la gran distribució. Ara bé, les dades mostren que els mitjans locals augmenten en audiència més que els generalistes. D'altra banda, existeix la possibilitat, per part de productors locals, de crear els propis canals de comunicació a baix cost a través de la web 2.0.

  • També cal remarcar que els grans cuiners catalans actuen com a prescriptors dels productes agroalimentaris del territori: productes de qualitat i de proximitat, productes ecològics... D'aquesta manera es pot vèncer la tendència de certa societat de consum de comprar únicament per preu i no per la qualitat o criteris de sostenibilitat. El boom que viu la gastronomia catalana penso que comença amb la cuina. Si no, es tractaria d'una pura operació de màrqueting sense base real... S'ha donat una sortosa coincidència entre la genialitat d'alguns cuiners en l'art de la cuina i la seva habilitat per comunicar. Sobre aquesta base penso que ha propiciat l'enorme notorietat de la gastronomia actual.

     

    Cada cop s'és més conscient de la necessitat de fer bé les coses i de donar-ho a conèixer... Aquí mateix a la Garrotxa ha sorgit el grup Cuina Volcànica, conscient de la importància de fer taca d'oli i prestigiar els productes locals a través d'una marca conjunta. A La Fageda ara mateix estem apostant per les xarxes socials. Penso que és una eina feta a mida per als productors locals. Comunicar requereix una inversió, lògicament, a banda d'una certa predisposició. Però encara és més inversió la publicitat... i potser no és tan útil com la comunicació a través de generar notícies i crear seguidors a la xarxa d'internet.

     

    Els cuiners són persones i les històries personals sempre es comuniquen millor. Hem de crear històries a partir dels productes. La cuina catalana, en concret, ha preparat el terreny per poder seguir comunicant tot el que hi ha al darrera.

     

Enllaços:
Comentaris rebuts (0)
  • banner vols ser a gastroteca
  • amb distintiu
  • es temporada de
Notícies Gastroteca
No us perdeu cap esdeveniment
Registreu-vos al butlletí
Informeu-vos de les nostres novetats:
Xarxa gastroteca.cat
  • Facebook
  • youtube
  • flickr
  • twitter
Aplicatius mòbils
Aplicatius Mòbils
Una nova forma de connectar-se a gastroteca.cat
Mapa interactiu
 
Trobeu el que busqueu en el nostre mapa.