Bibiana Romero, tècnica de la Fira del Torró d'Agramunt

Inici>Notícies >La veu del sector >Bibiana Romero, tècnica de la Fira del Torró d'Agramunt
1
  • Fins a quin punt la pastisseria i xocolateria han contribuït a prestigiar la gastronomia catalana al món?

  • 30/11/2010
  • Bibiana Romero, tècnica de la Fira del Torró d'Agramunt
  • La pastisseria i el sector de la xocolata són cabdals al nostre país i han contribuït notablement a prestigiar la gastronomia catalana a nivell internacional. Com a fira, després de l'edició de 2007, varem decidir potenciar la presència de productes dolços, amb la màxima varietat possible, i conservar el torró i la xocolata a la pedra com a protagonistes per convertir l'esdeveniment en referent del món del dolç. La decisió la vam tenir clara des d'un bon principi ja que d'aquesta manera aconseguíem desmarcar-nos de les fires multisectorials, que són la majoria, i el dolç ens va semblar el millor camí a seguir.

  • El món del dolç també nota la crisi però és un tipus de producte que el consumidor aprecia i que, en menor o major mesura, està disposat a comprar. La nostra fira està destinada, de moment, al consumidor final i és per això que la seva organització es planteja partint d'aquest base, que el públic vingui, gaudeixi de la varietat de l'oferta i que finalment compri. D'aquesta manera a part de tenir content al visitant obtenim també la satisfacció de l'expositor. A banda, l'objectiu també és servir de model per a altres fires a Catalunya pel que fa a l'aposta per la sectorització, o sigui a treballar amb el producte que tinguin més consolidat. Per descomptat que les fires són importants per a la promoció, diria que primordials perquè és on la gent pot veure i tastar el producte i tot enmig d'una àmplia varietat que porta a guanyar prestigi dins al sector.

    Respecte posar-nos a l'alçada de països de tradició xocolatera, penso que ja hi ha empreses catalanes que s'hi troben, però potser les coneix poca gent. El nostre país té grans pastissers i artesans xocolaters, gran qualitat de producte però potser mitjans insuficients per treballar de cara a l'exterior. Moltes de les nostres empreses són petites i artesanes i, per capacitat i infraestructura, els resulta difícil aspirar a creuar fronteres; per això, entre tots, fires, govern i gremis, hem d'intentar que els nostres productes es donin a conèixer i es puguin apreciar al costat d'altres que tenen la tradició com a carta de presentació.

Enllaços:
Productes:
Comentaris rebuts (0)
  • banner vols ser a gastroteca
  • amb distintiu
  • es temporada de
Notícies Gastroteca
No us perdeu cap esdeveniment
Registreu-vos al butlletí
Informeu-vos de les nostres novetats:
Xarxa gastroteca.cat
  • Facebook
  • youtube
  • flickr
  • twitter
Aplicatius mòbils
Aplicatius Mòbils
Una nova forma de connectar-se a gastroteca.cat
Mapa interactiu
 
Trobeu el que busqueu en el nostre mapa.