Nova edició de la campanya 'Aquest Nadal, tasta Catalunya'

Inici>Notícies >A fons >Nova edició de la campanya 'Aquest Nadal, tasta Catalunya'
1
Autor: gastroteca.cat
  • Vol promoure l’ús de productes locals en els lots, paneres i regals nadalencs
  • 30/10/2009
  • Nova edició de la campanya 'Aquest Nadal, tasta Catalunya'
  • La iniciativa convida les associacions, gremis, institucions i consumidors finals a regalar lots nadalencs confeccionats amb productes agroalimentaris de proximitat i en facilita la seva localització a través de la gastroteca.cat. És la segona edició de la campanya que s’ha decidit reeditar després de l’èxit de l’any passat.
  • La campanya, que es durà terme fins al gener i s’engloba dins el programa de Comercialització Agroalimentària de la Direcció General de Comerç, té l’objectiu d’incentivar el consum i la comercialització de productes agroalimentaris catalans de qualitat durant les festes de Nadal entre empreses, gremis, institucions i entitats en la compra de lots, posant al seu abast informació sobre establiments que ofereixen aquests productes. La iniciativa, que es fa per segona vegada consecutiva després de l’èxit de l’any passat, també pretén generar sinèrgies de complementarietat entre productors, distribuïdors i consumidors i sensibilitzar aquests últims de la importància de consumir aliments del territori.

    El portal gastroteca.cat s’encarregarà d’actualitzar el llistat d’empreses proveïdores que ofereixen lots, paneres i regals confeccionats amb productes locals i de qualitat i també d’informar sobre totes les noves adhesions de la campanya; en ambdós casos els interessats poden donar-se d’alta a través d’un formulari que s’ofereix al web. L’any passat la iniciativa va aconseguir que es comercialitzessin fins a uns 16.500 lots i va sumar un centenar de suports per part d’entitats com la Confederació de Comerç de Catalunya, el Gremi de Pastissers de Catalunya, la Federació Catalana de Carnissers i Xarcuters, la Unió Vinícola del Penedès, el Gremi de Flequers de Barcelona, el Gremi de Flequers Provincial de Barcelona, l’Associació de Fundacions de Catalunya, Mercabarna, diversos ajuntaments, consells comarcals, etc.

    Donada la repercussió obtinguda l’any passat, les expectatives d’Aquest Nadal, tasta Catalunya 2009 tornen a ser bones, com constaten diverses veus del sector. “Es tracta d’una important plataforma per promocionar els productes elaborats per les nostres PIMES, i que aconsegueix posar en valor la producció alimentària feta a Catalunya”, afirma Mireia Perna, directora PIMEC Agroalimentària. Josep Pere Colat, president de la Federació de Cooperatives Agrícoles de Catalunya, valora que es tracta “d’una iniciativa interessant per l’oportunitat que representa de donar a conèixer els productes de les nostres cooperatives”. “Tenim una gran varietat de productes i el suficientment competitius com per no haver d’anar a buscar-ne fora”, afegeix Jordi Estalella, propietari de Tastets.cat.“Per Nadal, és un bon moment per gaudir dels nostres propis productes que moltes vegades desconeixem”, acaba. Tots assenyalen l’època nadalenca com una de les més importants comercialment parlant de tot l’any per a empreses i comerços. La campanya apareixerà a diversos mitjans de comunicació de gran audiència i també se’n farà difusió a jornades i fires.

     

Enllaços:
Comentaris rebuts (0)
  • banner vols ser a gastroteca
  • amb distintiu
  • es temporada de
Notícies Gastroteca
No us perdeu cap esdeveniment
Registreu-vos al butlletí
Informeu-vos de les nostres novetats:
Xarxa gastroteca.cat
  • Facebook
  • youtube
  • flickr
  • twitter
Aplicatius mòbils
Aplicatius Mòbils
Una nova forma de connectar-se a gastroteca.cat
Mapa interactiu
 
Trobeu el que busqueu en el nostre mapa.