L'oli de les Garrigues busca nous mercats a Europa

Inici>Notícies >Actualitat >L'oli de les Garrigues busca nous mercats a Europa
1
Autor: Etiqueta de l’Oli d’Arbeca Premium, que ha desenvolupat la cooperativa per als mercats europeus.
  • La Cooperativa Arbequina espera dedicar a l'exportació el 20% de la producció total d'oli d'oliva verge amb DO Les Garrigues, el seu producte estrella

     

  • 26/02/2011
  • L'oli de les Garrigues busca nous mercats a Europa
  • Davant la reducció de la facturació en els mercats interiors, la Cooperativa Arbequina ha decidit posar en marxa un pla estratègic que aposta per internacionalitzar l'empresa i comercialitzar el seu oli a països com Holanda, Anglaterra, França i Bèlgica. L'empresa ha creat l'Oli d'Arbeca Premium, una nova línia de producte pensada especialment per a l'exportació.

     

  • La Cooperativa Arbequina ha començat a posar en marxa el seu nou pla estratègic per als pròxims tres anys i que pretén aconseguir la internacionalització de l'empresa i buscar nous mercats per als seus productes, sobretot pel seu oli d'oliva verge amb DO Les Garrigues, en països europeus com Holanda, Anglaterra, França i Bèlgica. "L'exportació ha de ser la solució per augmentar la facturació. Al 2010 hem mantingut el mateix nombre de clients, però les comandes han disminuït un 6%", afirma Jesús Rue, gerent de la cooperativa, situada a Arbeca (Les Garrigues) i que compta amb 800 socis. Per assegurar-se ser competitius i poder aconseguir una quota de mercat amb rapidesa, la cooperativa ha desenvolupat una nova línia de producte d'alta qualitat, l'Oli d'Arbeca Premium, que comercialitzarà en envàs de llauna i amb capacitats de 0,5 i de 3 libres, d'acord amb les preferències dels seus consumidors. Incorpora un panell de tast i un certificat amb l'analítica del producte realitzada per l'IRTA (Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentària). El llançament del producte ha començat aquest mes de febrer com el tret de sortida d'un procés que els responsables de l'empresa esperen que els pugui portar a exportar el 20% de la seva producció total d'oli d'oliva verge.

     

    Per elaborar el seu nou pla estratègic i dur a terme el procés d'internacionalització, la cooperativa ha participat al Programa 360ª Competitivitat d'ACC1Ó -l'agència per a la competitivitat de l'empresa catalana adscrita al Departament d'Empresa i Ocupació-, que li ha permès desenvolupar les línies d'actuació del seu projecte empresarial. Segons explica Jesús Rue, "participar al Programa 360º Competitivitat ens ha permès desenvolupar un pla estratègic per primera vegada. Hem tornat a definir l'entitat, clarificat idees i definit una nova missió de futur". La Cooperativa Arbequina és el resultat de la fusió d'aquesta amb dues cooperatives de la zona, la Cooperativa Fruitera d'Arbeca SCCL i l'Agrària dels Omellons SCCL. Un procés que va resultar en un increment de la dimensió i la varietat dels productes que ofereix (oli d'oliva, cereals i ametlla) i que té el suport del Pla de Concentració, Intercooperació i Modernització de Cooperatives del Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural que li ha concedit una subvenció total de 510.020 euros per a unes actuacions i inversions de més de 1,2 milions d'euros.

Comentaris rebuts (0)
  • banner vols ser a gastroteca
  • amb distintiu
  • es temporada de
Notícies Gastroteca
No us perdeu cap esdeveniment
Registreu-vos al butlletí
Informeu-vos de les nostres novetats:
Xarxa gastroteca.cat
  • Facebook
  • youtube
  • flickr
  • twitter
Aplicatius mòbils
Aplicatius Mòbils
Una nova forma de connectar-se a gastroteca.cat
Mapa interactiu
 
Trobeu el que busqueu en el nostre mapa.